"Verba movent, exempla trahunt" - tartja a latin bölcsesség; tehát a szavak "megindító" erővel rendelkeznek, de az igazi "bevonzások" mindig a konkrétan demonstráló példáktól várhatóak. Nem mellékesen a távol-keleti szemlélettől sem idegen ez a felfogás. "Százszor mondd, egyszer mutasd!" - tartják arrafelé. Egyébként a létező embertípusok közül mi mai európaiak - "euro-atlantiak" - mindenki másnál jobban igényeljük a látványként adódó demonstratív erejű példákat, mivelhogy érzékszervi megismerésünket a vizualitás uralja, ha tetszik, ha nem, a vizuális ingerekre vagyunk a legfogékonyabbak.

Ezért is örültem, amikor rátaláltam az Inner Sky Electrum Szinoptikus Asztrológiai Szoftverre. Úgy éreztem, pontosan az én igényeimre alkották meg, olyan szinoptikus ("együtt-láttató") szemléletmódon alapszik, amelyet egyetlen másik asztrológiai szoftver sem alkalmazott még. (Itt is a "szemének" higgyen az ember - egyszerűen csak el kell végezni az összehasonlítást...)

Számos dolgot az ISE Asztrológiai Program segítségével értettem meg, és ezen felismerések közül néhányat e blog keretei között fogok megosztani. A holdházak kérdéskörével foglalkozva például több könyvet és rövidebb értekezést is elolvastam - a kihagyhatatlanok közül Vivian Robsont és Alexandre Volguine-t is - ám a mélyebb megértéshez az ISE asztrológiai szoftver használatával jutottam el az indiai holdházak (Nakshatra) esetében is. A program által generált ábra csillagképi szektoraira - melyek egyébként egérkattintással lekérdezhetőek, rengeteg információt megjelenítve - most a könnyebb olvashatóság kedvéért jól láthatóan felírom az illető védikus holdházak neveit (magenta-szín). Kívül nagyobb, világoszöld betűvel a tizenkét indiai zodiákus (és csillagkép) szanszkrit neve látható.

Inner Sky Electrum Astrology Software.png

A holdházak kijelzéséhez a Lahiri-ayanamshát használtam, az első nakshatra itt az Ashvini, de lehetőség van az Krittiká-val kezdődő rendszer kijelzésére is. (Figyelem! Ezen az ábrán belül a tropikus állatöv látható és nem a sziderikus (jyotish) zodiákus!) Az indiai holdházak koordinátái itt a következőképpen alakulnak (a sziderikus állatöv viszonylatában):

wp83f9aa8b2 copy.png

A bejegyzés trackback címe:

https://asztrologiaiprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr634661945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása